در مراسم رونمایی مستند «فراموشخانه» مطرح شد:

ماجرای فیلم «فراموشخانه» پیوند عمیقی با واقعیت زندگی دارد

ماجرای فیلم «فراموشخانه» پیوند عمیقی با واقعیت زندگی دارد
مراسم رونمایی و اکران فیلم مستند داستانی «فراموشخانه» به کارگردانی سهند سرحدی و ‌فرهاد قدسی و تهیه‌کنندگی علی مصفا با حضور سازندگان و علاقمندان سینمای مستند شب گذشته دوشنبه 22 آبان در پردیس سینمایی چارسو برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی گروه سینمایی هنر و تجربه، در ابتدای این مراسم سهند سرحدی یکی از کارگردان‌های فیلم با تشکر از همه کسانی که در ساخت این فیلم همکاری داشتند و همچنین تشکر از گروه سینمایی هنر و تجربه که فرصت نمایش این فیلم را فراهم کرد گفت: کل داستان این فیلم درباره یک پیانو در دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران است و تلاش داشتیم که این پیانو را به عنوان یک شی با ارزش و تاریخی بررسی کنیم و وجه دیگر آن را نشان دهیم. 

فرهاد قدسی یکی دیگر از کارگردان‌های فیلم نیز با اشاره به موضوع مستند «فراموشخانه» و تقدیم کردن این فیلم به آقای علیرضا  سیداحمدیان گفت: علیرضا سیداحمدیان مترجم «کتاب هنرِ پیانو» بود و نقش مهمی در افزایش آگاهی ما در زمینه موسیقی و  پیانو داشتند همچنین ما در جوانی از ایشان نوارها و لوح‌های فشرده موسیقی کلاسیک را تهیه می‌کردیم. 

پرستو قربانی بازیگر زن فیلم نیز طی سخنان کوتاهی گفت: خوشحالم بعد از شش سال از ساخت فیلم «فراموشخانه» قرار است در کنار هم این فیلم را ببینیم اما این مسئله برای من مشمول مرور زمان نشده است زیرا ماجرا و داستان فیلم پیوند عمیقی با واقعیت زندگی ما دارد. 

بر اساس این گزارش مستند داستانی «فراموشخانه» فیلمی مستند داستانی از روایت‌های فراموش‌شده‌ یک پیانوی کهنه و قدیمی در دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران از پیش از انقلاب و ماجراهای حول آن سیری در تاریخ، موسیقی و ایران است.

هم اکنون فیلم‌های گروه سینمایی هنر و تجربه در تهران در سینماهای چارسو، کورش، موزه سینما، نارسیس، پرده طلایی، پرندمال، فرهنگ، باغ کتاب هر روز در دو سانس ۱۶ و ۱۸ و در شهرستان‌ها در سینماهای هویزه، ویلاژتوریست و اطلس مشهد، سوره و ساحل اصفهان، گلستان شیراز، مهر قدس همدان، عصر جدید گرگان، ستاره باران تبریز، بهمن سنندج، مهر ارومیه، تماشاخانه پارس کرمان، آزادی کرمانشاه، بازار شهر قم و هنر و تجربه بابل روزهای چهارشنبه هر هفته در دو سانس ۱۶ و ۱۸ به صورت ثابت به  نمایش در می‌آید.


مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، به عنوان زیر مجموعه سازمان سینمایی وزارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از تهیه کنندگان و فیلمسازان این حوزه که علاقمند به حضور در اکران فیلم‌های هنری و تجربی در قالب «گروه سینمایی هنر و تجربه» دعوت می‌نماید. نمایش‌های سینمایی هنر و تجربه برنامه‌ای جامع برای عرضه فیلم‌های ارزشمند و غیرتجاری است که نمایش آنها می‌تواند افقهای جدیدی در دیدگاه سینمایی پیشنهاد کند و برای توسعه زبان سینما دست به تجربیات در شیوه‌های بیانی بزند و به ارتقای دانش سینمایی تماشاگران و ارتقای کیفیت هنری سینمای ایران کمک کند.
نشانی: خیابان ولی عصر ، بالاتر از پارک ساعی ، نرسیده به توانیر نبش کوچه لنکران(احتشام سابق) ، طبقه سوم
کدپستی : 1434843619 - تلفن : 02188673281 - 02188673280