درگذشت بازیگر فیلم طبیعت بی جان/یادداشت پوریا ذوالفقاری

درگذشت بازیگر فیلم طبیعت بی جان/یادداشت پوریا ذوالفقاری
«محمدرضا صمیمی» پیشکسوت عرصه هنرهای نمایشی استان گلستان و یکی از بازیگران اصلی فیلم طبیعت بی جان درگذشت.

به گزارش  روابط عمومی گروه سینمایی هنر و تجربه ؛محمدرضا صمیمی، متولد سال 1325 بود و از دهه چهل شمسی وارد عرصه هنرهای نمایشی شد و در ادامه گروه تئاتر رامین را بنیان گذاری کرد.

از وی آثار متعدد و پرشمار نمایشی، تلویزیونی و سینمایی همچون نقش آفرینی در فیلم ماندگار طبیعت بی جان ساخته سهراب شهید ثالث و سریال تلویزیونی «ستایش» به یادگار مانده است.از او کتاب خود نوشت« دوران عاشقی» به همت نشر بنام در سال گذشته منتشر و روانه بازار نشر شد.

پوریا ذوالفقاری روزنامه نگار و منتقد سینما درباره صمیمی نوشت :

از قدیمی‌های تئاتر گرگان بود و کارهای تصویری‌اش هم کم نبودند. اما در مقام بازیگر فیلم ماندگاری در کارنامه داشت؛ طبیعت بی‌جان (سهراب شهیدثالث) همان سوزن‌بان جوانی را بازی کرده بود که از راه می‌رسید و زندگی زوج پیر قصه را برهم می‌زد. می‌گفت شهیدثالث به من تاکید می‌کرد که تو نقش منفی فیلم هستی. 

محمدرضا صمیمی امروز صبح درگذشت. او را در نقش سلطان‌مار در متنی به همین نام از بهرام بیضایی به یاد می‌آورم که در کودکی‌ام در گرگان روی صحنه رفت و من چقدر عاشق آن اجرا شدم و شیفتهٔ سلطان مارش. به یاد می‌آورم بعدتر چقدر خوشحال شدم که سلطان مار معلم کلاس چهارمم شده. در نمایشی به کارگردانی او بازی کردم و در مسابقات مقطع ابتدایی شرکت کردیم و جایزه هم گرفتیم. آخرین بار سال ۹۵ دیدمش. برای انجام مصاحبه‌ای دربارهٔ طبیعت بی‌جان. در مجله فیلم چاپ شد. دوستش داشت. خدا نگهدار آقای صمیمی.


ویدیو ها


مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، به عنوان زیر مجموعه سازمان سینمایی وزارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از تهیه کنندگان و فیلمسازان این حوزه که علاقمند به حضور در اکران فیلم‌های هنری و تجربی در قالب «گروه سینمایی هنر و تجربه» دعوت می‌نماید. نمایش‌های سینمایی هنر و تجربه برنامه‌ای جامع برای عرضه فیلم‌های ارزشمند و غیرتجاری است که نمایش آنها می‌تواند افقهای جدیدی در دیدگاه سینمایی پیشنهاد کند و برای توسعه زبان سینما دست به تجربیات در شیوه‌های بیانی بزند و به ارتقای دانش سینمایی تماشاگران و ارتقای کیفیت هنری سینمای ایران کمک کند.
نشانی: خیابان ولی عصر ، بالاتر از پارک ساعی ، نرسیده به توانیر نبش کوچه لنکران(احتشام سابق) ، طبقه سوم
کدپستی : 1434843619 - تلفن : 02188673281 - 02188673280