در دو جشنواره جداگانه صورت می گیرد؛

نمایش دو فیلم دوار و مهاجران در ایتالیا و فرانسه

 نمایش دو فیلم دوار و مهاجران در ایتالیا و فرانسه
فیلم سینمایی "دوار" به کارگردانی و نویسندگی میثم حسن زاده در ایتالیا و فیلم سینمایی مهاجران به کارگردانی مسعود احمدی درفرانسه نمایش داده می شود.

 

به گزارش روابط عمومی گروه سینمایی هنرو تجربه فیلم سینمایی دوار به نویسندگی و کارگردانی میثم حسن زاده و   تهیه کنندگی علیرضا علویان در اولین حضور بین المللی به هشتمین جشنواره  "Soundscreen"در ایتالیا راه یافت. این رویداد مخصوص فیلم‌هایی است  که موسیقی در روایت آنها کارکرد اساسی دارد و 25سپتامبر الی 1 اکتبر در شهر "Ravenna"ایتالیا برگزار خواهد شد. 

فیلم سینمایی "دوار" اولین فیلم بلند مثیم حسن زاده است که پیش‌تر در گروه سینمایی  هنرتجربه اکران شده، این فیلم داستان غیر خطی و روایت تجربی از زندگی یک نوازنده است که معشوقه‌اش را از دست داده و در پی یافتن واقعیت ماجرای زندگی خود است. این اثر سینمایی توسط ماداکتو پیکچرز به جشنواره‌های جهانی عرضه می شود.

 
همچنین فیلم بلند  سینمایی تجربی مهاجران به کارگردانی مسعود احمدی و تهیه کنندگی شیما پور سهم الدین  برنده بهترین فیلم ماه آگوست جشنواره بین المللی کن ورلد فرانسه شد و به رقابت سالانه این جشنواره راه پیدا کرد. این دهمین جایزه بین المللی فیلم مهاجران است که بعد از حضور در بیست و شش جشنواره به دست آمده است. 
جشنواره جهانی فیلم کن یک رقابت جهانی ماهیانه و سالانه مورد تایید IMDb در تمامی ژانرها است. این جشنواره یک رویداد ویژه فرهنگی در سطح بین المللی می‌باشد  داوران این جشنواره از هفت عضو از صنعت سینما، صنعت موسیقی و گروه‌های هنری و فرهنگی تشکیل شده است که بهترین فیلم‌ها را در هر زیرمجموعه طی اکران خصوصی برمی گزینند. 
فیلم‌هایی که برای "بهترینِ آینده" توسط هیئت ژوری انتخاب می‌شوند در نمایش ماهانه در "سینماکن" به اکران عمومی در می‌آیند. 
تمامی برنده‌های ماهانه بصورت اتوماتیک وارد رقابت سالانه می‌شوند تا فرصتی برای دریافت تندیس "شب تاب طلایی" و نمایش فیلمشان در کن داشته باشند. 
لازم به ذکر است که این جشنواره به هیچ طریقی هیچگونه وابستگی به فستیوال کن ندارد. 


مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، به عنوان زیر مجموعه سازمان سینمایی وزارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از تهیه کنندگان و فیلمسازان این حوزه که علاقمند به حضور در اکران فیلم‌های هنری و تجربی در قالب «گروه سینمایی هنر و تجربه» دعوت می‌نماید. نمایش‌های سینمایی هنر و تجربه برنامه‌ای جامع برای عرضه فیلم‌های ارزشمند و غیرتجاری است که نمایش آنها می‌تواند افقهای جدیدی در دیدگاه سینمایی پیشنهاد کند و برای توسعه زبان سینما دست به تجربیات در شیوه‌های بیانی بزند و به ارتقای دانش سینمایی تماشاگران و ارتقای کیفیت هنری سینمای ایران کمک کند.
نشانی: خیابان ولی عصر ، بالاتر از پارک ساعی ، نرسیده به توانیر نبش کوچه لنکران(احتشام سابق) ، طبقه سوم
کدپستی : 1434843619 - تلفن : 02188673281 - 02188673280